Stewardzi dbający o sprawiedliwy przebiegu GP Kanady rozważają nałożenie kary na zdobywcę pierwszego pola startowego, Lewisa Hamiltona.
Brytyjczyk po zdobyciu PP został poproszony przez swojego inżyniera o zatrzymanie się na torze z powodu niewielkiej ilości paliwa na pokładzie MP4-25. Zabieg ten miał upewnić zespół, że w baku bolidu Lewisa znajdzie się wystarczająca ilość benzyny, aby przedstawiciel FIA mógł pobrać jej próbkę.Jak twierdzi komentator stacji BBC, Martin Brundle, FIA z pewnością przyjrzy się tej zagrywce ekipy z Woking. „FIA nie patrzy przychylnie, jeśli nie masz wystarczającej ilości paliwa na dojechanie do boksów po ostatnim okrążeniu – na pewno się temu przyjrzą”.
12.06.2010 23:21
0
Podobno jest kara... pieniezna i reprymenda. Chyba P1 ceniejsze od tej groszowej kary, ktorej budzet McL nawet nie zauwazy ;-)
12.06.2010 23:23
0
FIA nie jest od patrzenia bo to nie konkurs piękności, jeżeli przepisy tego zabraniają to powinna być kara, jeżeli nie, to nie i tyle.
12.06.2010 23:24
0
i pewnie jak zwykle HAMiltonkowi nic nie zrobia- standart -
12.06.2010 23:24
0
no jak kara jest pieniężna to w nastepnych qwalach każdy po przejechaniu mety się zatrzyma. po kiego takie kary dają - 10 czy 20tys przy budżetach po 40milionów :/
12.06.2010 23:25
0
ychym... naprawde baardzo duzą róznice zrobi im taka kara.. jasne
12.06.2010 23:27
0
3. mattii76 zapewne...
12.06.2010 23:31
0
4. AlMastar, chyba 140, jesli mowimy o McL, a to i tak wariant pesymistyczny. 40 to jest wizja pewnego czlowieka... Cos w stylu szklanych domow ;-)
12.06.2010 23:31
0
a co z przepisem o przejechaniu ostatniego okrążenia Q3 w czasie badajże 110% najlepszego okrążenia aby nie blokować innych?
12.06.2010 23:36
0
Jak znam życie Hamilton niebędzie ukarany
12.06.2010 23:37
0
110%najlepszego okrążenia? To naprawdę szybko...
12.06.2010 23:45
0
czy ja wiem.. to jakies 1:22~
12.06.2010 23:47
0
no 110 % wiecej to prawie predkosc swiatla :)
13.06.2010 00:09
0
widac matematyka u was jest na wysokim poziomie, 110% to WIECEJ NIZ 100 czyli WOLNIEJ 100% - 1:15 (75sec) 110% - 1:22 (82sec) dobrze ze matura obowiazkowa z matmy jest...
13.06.2010 00:20
0
Dokładnie to chodzi o kwalifikacje z przed paru lat gdzie obowiązywało 107 %od najlepszego czasu.
13.06.2010 01:31
0
Jeśli w przepisach jest napisane, że nie wolno zatrzymać pojazdu na torze w trakcie okrążenia zjazdowego, to kara się należy i powinni to być kara którą zespół i zawodnik odczuje, czyli np 5-10 miejsc do tyłu na starcie, a nie jakaś bezsensowna kara finansowa, której zespół jak i zawodnik nawet nie zauważy. Jak już karać, to tak, by to zapadło w pamięć i na przyszłość nie robić takich numerów. Co do tej zasady 110% czasu PP, to został on wprowadzony po kwalifikacjach w GP Malezji 2008 kiedy kierowcy chcąc oszczędzić paliwo jechali na kółku zjazdowym tak wolno, że stało się to niebezpieczne z uwagi na samochody będące na kółkach pomiarowych, które jechały z ogromną prędkością, ale nie wiem, czy z uwagi na to że mamy zakaz tankowania i wszyscy na starcie są zalani pod korek ta zasada dalej obowiązuje. Pozdro
13.06.2010 08:56
0
Ludzie Wszyscy wiedzą ile kasy ma dany zespól A te 10 tyś i repremenda to tylko formalność. Uzyjcie wyobraźni...
13.06.2010 10:29
0
Z tymi reprymendami to mogli by sobie darować bo się zaczynają ośmieszać. Dopóki nie przesuną go na starcie choćby o 5 miejsc to będzie się tymi reprymendami podcierał. A co do samego incydentu to nie fair gdyż gdyby nie przepisy to każdy kierowca tankował by tak żeby tuż po przekroczeniu mety kończyło by mu się paliwo.
16.03.2012 13:13
0
To jest to normalny nos a nie jakies kaczki:)
16.03.2012 14:13
0
Świetne ujęcie.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się